Woede

Wat doet ze nou! Ik voel mijn bloed koken. Mijn knokkels worden wit. Hoe kan ze!

Ik ga naar de WC’s en kijk in de spiegel. Mijn gezicht is rood. Ik ben woedend! Ik denk goed na en wordt rustig. Ik loop de klas in en meteen kijkt ze me met een gemene grijns aan. Mijn woedende gevoelens komen terug. Ik heb zin om haar te wurgen. Haar wat aan te doen. Ze voelt zich machtig, maar straks niet meer! Denk ik. Ik loop naar haar toe en… Even later ligt ze op de grond met haar handen voor haar gezicht. Ze huilt. Meteen wordt mijn boze gevoel omgezet in een ander gevoel. Had ik het nou maar niet gedaan. Waarom had ik het gedaan? Ik ren weg. Ik sluit me op in de WC en huil.

Dit is het verhaal van een anoniem meisje. Iedereen is wel eens woedend. Iedereen heeft gevoelens. Laat het gaan, maar hou sommige dingen ook in.

Geef een reactie

