Luchtkastelen

Ik ben een typisch dromertje. Ik droom niet alleen ’s nachts, maar ook overdag. Op school, bij het eten, heel vaak doe ik het. Dan ben ik weer op een andere plek op de wereld, of op mijn luchtkasteel.

Ik heb een leuk gezegde gezien van Loesje:

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.

Luchtkastelen bouwen

Hier het stappenplan om naar je luchtkasteel toe te gaan en hem te bouwen.

1) Ga zitten of liggen, op een rustige plek, en doe je ogen dicht. Ontspan je.

2) Concentreer je op je adem.

3) Vlieg(in gedachten) naar je luchtkasteel. Voel je zweven in de lucht. Het geeft je een blij en rustig gevoel.

4) Je bent aangekomen in je luchtkasteel. Ga je naar de traanzaal, om te huilen en om daarna weer helemaal blij te zijn? Of ga je naar de droomtuin? Of iets anders?

5) Gebruik je zintuigen. Wat zie je? Wat voel je? Wat hoor je? Wat ruik je? Wat proef je?

6) Als het weer tijd is om weg te gaan, vlieg je terug.

7) Doe je ogen open.

Terug in weinig tijd

Teken of schilder je luchtkasteel. Zet het ergens neer of neem het overal mee naartoe. Als je terugkijkt krijg je meteen weer een beetje dat rustige gevoel.

Geef een reactie

